خوراسان

خوراسان نام قدیم افغانستان و بخشی از ایران می باشد.

خوراسان

خوراسان نام قدیم افغانستان و بخشی از ایران می باشد.

  • ۰
  • ۰

نامه سر گشاده

گروه طالبان در نامه‌ای سرگشاده به ترامپ توصیه کرده‌اند که با درک اشتباهات گذشته از حکومت فاسد افغانستان حمایت نکند و بجای اعزام سربازان بیشتر به خروج نیرو فکر کند زیرا خارجی‌ها عامل جنگ در این کشور هستند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که هنوز استراتژی جدید آمریکا درباره افغانستان اعلام نشده است، گروه طالبان با انتشار نامه‌ای سرگشاده در وبسایت این گروه، بار دیگر به دونالد ترامپ پیشنهاد کرده‌ است که به جای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان تصمیم به خروج نیروهای خارجی از این کشور بگیرد تا صلح در این کشور برقرار شود.

طالبان در این نامه به دونالد ترامپ گفته‌اند که چرا سربازان آمریکایی را در حمایت از مقامات فاسد دولت افغانستان که مردم نیز از آنها دل خوشی ندارند به کشتن می‌دهد.

در نامه آمده است که کشورهای جهان و بویژه آمریکا مدیون مردم افغانستان هستند زیرا افغان‌ها جهان را از شر کمونیسم نجات داد اما آمریکا و جامعه جهانی در ازای آن از حکومت فاسد در 16 سال گذشته حمایت کرده است.

طالبان تاکید کرده‌اند که این گروه قصد مداخله در امور سایر کشورها را ندارد و به کسی اجازه استفاده از خاک این کشو را علیه سایر کشورهای منطقه و جهان نمی‌دهد و نیز قصدی برای آزار رساندن به هیچ آمریکایی را هم ندارد.

دراین نامه به ترامپ گفته شده است که وضعیت جنگ در افغانستان بدتر از آن است که فرماندهان آمریکایی گزارش می‌دهند زیرا تنها در یک هفته این گروه توانسته‌اند چندین شهرستان را تصرف کند.

طالبان در تلاش برای منصرف کردن آمریکا از حمایت حکومت گفته‌اند که مقامات افغان آلوده به فساد اداری هستند و حتی معاون رئیس جمهور علیه اشرف غنی ائتلاف ایجاد کرده و نمایندگان پارلمان افغانستان نیز خواستار ادامه کار اشرف غنی نیستند.

در پایان این نامه، گروه طالبان به آمریکا هشدار داده است که نباید با اعمال فشار آنها را وادار کند که برای رهایی از ظلم به حریف آمریکا تمایل پیدا کند.

این گروه همچنان هشدار داده‌ است که نظامیان شرکت‌های خصوصی نیز مانند سربازان آمریکایی نخواهند توانست کاری را در مبارزه با این گروه از پیش ببرد.

پیش از این نیز طالبان در واکنش به انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا از او خواسته بود تا با اتخاذ تصمیم درست نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.


  • ۹۶/۰۵/۲۴
  • محسن گرامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی